piątek, 13 lutego 2015

Skinny Strips Quilt czyli pasiasty quilt

Czas aby pokazać mój największy, do tej pory, quilt. Uszyłam go dwa lata temu z jelly roll Kony Cotton od Roberta Kaufmana zakupionych w Szmatce Łatce oraz szarego odcienia Kony z Craftfabric. Wykorzystałam darmowy wzór dostępny na stronie producenta tkanin, Skinny Strips Pattern, ale troszkę go zmodyfikowałam. Kolorowe paski zszywałam z szarymi na obu krótszych bokach, a następnie gdy już zdecydowałam o położeniu kolorowego paska, rozcinałam szary pasek w odpowiednim miejscu i przyszywałam do innego kolorowo-szarego paska.
Quilt szyło się przyjemnie, prosto i bezproblemowo. Jako wypełnienia użyłam oryginalnej, bawełnianej ociepliny, a na tył zielonej flaneli, dzięki temu quilt jest cieplutki, a kolorowy top działa na mnie optymistycznie. Przepikowałam go tylko po szwach transparentną nitką. Jak widać nie jest to coś bardzo skomplikowanego, w sam raz na początek przygody z szyciem quiltów. Najtrudniejsze w tym quilcie było równe przycięcie dużej ilości szarych pasków, reszta to sama radość.
Z perspektywy czasu, wydaje mi się, że białe tło jednak wygląda lepiej, kolorowe paski wtedy robią lepsze wrażenie, cóż dwa lata temu na tła w moich pracach wybierałam tylko odcienie szarości. 
I jeszcze jedno zdjęcie z dwoma moimi pomocnikami w czasie robienia zdjęć, że tak ładnie zapozowali zauważyłam dopiero gdy przeglądałam zdjęcia na komputerze.
Polecam ten wzór quiltu każdej początkującej quilterce, szczególnie sympatycznie szyje się go z gotowych pasków jelly roll. W Nowym rozDANIU na blogu Bee In QuiltsLand można wygrać m. in. rolkę pasków w pięknych soczystych kolorach. Zgłaszać się można do zabawy do 20.02.


5 komentarzy:

  1. A właśnie chodzi mi po głowie taki właśnie projekt. Kolor, radość, optymizm w prostocie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za to właśnie lubię ten quilt. Dziękuję za odwiedziny.

      Usuń
  2. Mam od kilku lat dokładnie taką rolkę od Roberta Kaufmana i nadal się zastanawiam jak się do niej zabrać. Twoja wersja jest świetna! Mega nowoczesna, optymistyczna i energetyczna. Piękne zdjęcia :)
    Pozdrawiam
    Kamila

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :) Polecam ten wzór każdemu, jest prosty do uszycia i całkiem efektowny, a dobór tkanin ałatwia a nas producent rolki. Pozdrawiam również.

      Usuń
  3. Piękna narzuta, ja zaczynam dopiero swoją przygodę z patchworkiem Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń