sobota, 25 kwietnia 2015

2015 Pantone Quilt Challenge

W roku 2015 Pantone ogłosił, że kolorem roku jest Marsala.

In 2015 Pantone color of the year is Marsala.

2015 Pantone Challenge
Jedną z pierwszych moich myśli była, jak quilterki połączą ten kolor z innymi gdy będą szyć prace do konkursu Pantone Quilt Challenge? Nie brałam pod uwagę abym sama spróbowała coś na ten konkurs uszyć, kompletnie nie miałam pomysłu na Marsalę.

Jednak podczas porównywania tkanin na karcie kolorów Kony, przy okazji innych projektów, wzrok często uciekał do odcieni marsalopodobnych i uporczywie pojawiała się myśl – z czym je można połączyć?
Gdy rozpoczęło się link party na blogu On The Windy Side, podjęłam szybką, tzw. męską decyzję – szyję. Postanowiłam uszyć coś małego, co mogłabym zaprezentować na stole, tzw. table runner. Ten projekt to świetna okazja aby wypróbować nowo nabytą  linijkę do Dresden Plate. Jeszcze tylko szybka burza mózgu na temat kolorów i odcieni tkanin i nóż krążkowy poszedł w ruch, co z tego wyszło można zobaczyć na zdjęciach. Ostatecznie mój table runner ma wymiary 15 na 37 cali.

For this year’s Pantone Challenge I sewed a table runner with  Dresden plate elements . It was my first attempt with Dresden plate ruler and I like this ruler. This runner is 15 inch x 37 inch.

Użyłam, jak zwykle zresztą, tkanin Kana Cotton od Roberta Kaufmana, w następujących odcieniach:
- tkaniny marsalopodobne: Wine i Cayenne;
- pozostałe kolory: Cactus, Butter, Sunflower, Ice Peach, Peach, Salmon.

I use Kona Cotton fabrics from Robert Kaufman: Wine, Cayenne, Cactus, Butter, Sunflower, Ice Peach, Peach, Salmon.

Z połączenia kolorów jestem całkiem zadowolona, zdjęcia nie oddają jednak rzeczywistego odcienia ciemnych kolorów. Poszczególne elementy wycinało się i zszywało bez problemu, a do pikowania użyłam zwykłych nici w dopasowanych odcieniach. Na podsumowanie mogę stwierdzić, że jestem zadowolona z efektu kolorystycznego oraz z użytego wzoru. Wykorzystany wzór stworzyłam samodzielnie, jednak jest on dość prosty i możliwe, że ktoś wcześniej już wymyślił taki sam wzór z elementów Dresden. Wzór jest dość wdzięczny i plastyczny, łatwy do użycia w innych wymiarach prac i jestem pewna, że jeszcze go wykorzystam, aż mnie korci żeby uszyć duży quilt.


Użyte tkaniny oraz główne narzędzie pracy, czyli linijka to zakupy w niezawodnym Craftfabric.pl.

15 komentarzy:

  1. Świetne! Czytałam o tej zabawie, ale ten kolor wydawał mi się "trudny" (pewnie dlatego to wyzwanie :) ). Też mam w planie wykorzystanie "dresdena" w nieszablonowy sposób. Tobie udało się to super.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Dla mnie też to "trudny" kolor i dlatego zdecydowałam się na szycie i udział praktycznie w ostatniej chwili. Już nie mogę się doczekać na Twojego "dresdena".

      Usuń
  2. Podoba mi się Twój dobór kolorów. Jest taki nieoczywisty i oryginalny! Głos oczywiście oddany i trzymam mocno kciuki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Julianno, bardzo miło czytać taki komentarz od osoby, której prace podziwiam już tyle lat. Pozdrawiam:)

      Usuń
    2. Oj, przestań, bo się czerwienię:) Twoja praca bardzo mi się spodobała i żałuję, że nie wygrała, ale tak to już niestety jest w konkursach.
      PS. Zgubiłam do Ciebie e-mail - czy mogłabyś do mnie skrobnąć? (jednoiglec małpa wp kropka pl) Chciałabym Ci przesłać wzór majowy:)

      Usuń
  3. Ten bieżnik wyszedł Ci wspaniały! Jest tak prosty a równocześnie
    wyrafinowany- to , moim zdaniem zasługa doboru kolorów Wspaniale !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, aż się rumienię za tak miłe komplementy :)

      Usuń
  4. Śliczny bieżnik. Nowocześnie i pięknie. Oczywiście zagłosowałam :)
    Powodzenia
    Kamila

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kamilo, za głos i sympatyczny komentarz. Pozdrawiam Cię serdecznie :)

      Usuń
  5. Beautiful combination of colors and shapes! The quilting is a wonderful finishing touch!

    OdpowiedzUsuń